Ei mitään kamalaa, mutta olin viimeviikon töissä, sitä edellisen makasin keuhkoputkentulehduksen kaatamana sängyssä... Tänään kävin työterveyslääkärillä valittamassa kun yskä jatkuu vaan (viides viikko) ja on vaikea hengittää. Lääkäri totesi keuhkojen olevan kunnossa, mutta sanoi heti perään että katsotaanpas poskiontelot!!! Mitä se sinne vaikuttaa, ajattelin mielessäni, kyllä se kuule keuhkoissa on se vika.... Upsista; mittari näyttikin poskionteloissani olevan aikalailla tavaraa!! Sieltä se "märkä" sitte valuu tuonne kurkunpäähän, ja ärsyttää siellä yskittämällä ja vaikeuttamalla hengitystä kun puhun... Argh! No, ei muuta kun toinen lääkekuuri, sairaslomaa loppuviikko ja sisällä pysyttelykehotus, ulkoilma ei kuuleman nyt ole hyväksi.

Miehän tulin kotiin, soitin tietty pomolle, ja laitoin kolmeksi tunniksi nukkumaan :) Lapset tuli koulusta, olin posket punasena ja kuulema kärttysen näkönen... Kerroin sitten heille diagnoosin, niin kuopus kysy -onko se äiti paha juttu se poskiontelotulehdus??? Selitin ettei ole, kun lääkkeillä se menee ohi, mutta olen väsynyt.... Tajusin että tässä haettiin taas sitä, että joudunko sairaalaan, leikataanko minut jne... Viimeksi kun olin menossa lääkärille ja sanoin lapsille keuhkoissani olevan jotain vikaa, niin esikoinen tuumasi -onkohan siellä se keuhkometrioosi??  ;) Endometrioosi on jäänyt tämän perheen elämään, vaikka se fyysisesti onkin kai minusta poistunut.

Sairauskertomuksen lisäksi ajattelin esitellä valmiit lapaseni, jotka ovat kulkeneet pitkän tien jo nyt... Niihin kun ei meinannut tulla minua miellyttävää kärkeä :D olen purkanut, leikannutkin välillä ja taas kutonut, ja nyt on hyvä!! Ohje on Novitan sivuilta, malli nro 88 (avautuu vain kirjautuneena), löytynee myös lehdestä talvi 2007 jos en väärin muista.Värit on minun lemppareita, lankana Nalle ja Lanette. Esikoiselle on tulossa toiveitten mukaiset villasukat, niistä sitten kun saan valmiiksi.

Mukavaa syksyä kaikille!!!

1967671.jpg